
Να μπει ένα τέλος στην κοροϊδία που βιώνουν 16 χρόνια τώρα και να μετεγκατασταθεί άμεσα το σχολείο τους σε κατάλληλες και ανθρώπινες εγκαταστάσεις, απαίτησαν γονείς και εκπαιδευτικοί του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης Χαλκίδας με κινητοποίηση που πραγματοποίησαν, σήμερα Δευτέρα 4 Δεκέμβρη, στην πλατεία Δημοτικής Αγοράς.

Γονείς και εκπαιδευτικοί του ΕΕΕΕΚ Χαλκίδας, έχοντας δίπλα τους εκπροσώπους συλλόγων και φορέων της περιοχής, πραγματοποίησαν παρέμβαση διαμαρτυρίας σε εκδήλωση που διοργάνωσε η δημοτική αρχή Χαλκιδέων, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ, καταγγέλλοντας ότι Ειδικό Εργαστήρι εξακολουθεί να στεγάζεται σε κοντέινερ κάτω από άθλιες συνθήκες.
«Και για ακόμη μια χρονιά τα εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης Ευβοίας συνεχίζουν να λειτουργούν στο Βαθροβούνι.
Καλούμαστε οι γονείς να στέλνουμε τα παιδιά μας σ’ έναν χώρο που η ίδια η πολιτεία επισήμως έχει χαρακτηρίσει ακατάλληλο για σχολική μονάδα. Αυτό σημαίνει ότι συνεχίζουμε να στέλνουμε τα παιδιά μας σε χώρο που καθημερινά μαθητές και εκπαιδευτικοί βρίσκονται εκτεθειμένοι σε κινδύνους που αφορούν την υγεία και την ασφάλειά τους. Τα κοντέινερ στα οποία μπαίνουν είναι υπό διάλυση (πτώσεις τζαμιών, τρύπες στα πατώματα, βραχυκυκλώματα όταν βρέχει είναι ενδεικτικά της κατάστασης)», αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΕΕΕΕΚ Χαλκίδας και η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Χαλκίδας.
Τονίζουν επίσης τις άθλιες συνθήκες, το ψύχος με το οποίο βρίσκονται αντιμέτωπα τα παιδιά τον χειμώνα, την έλλειψη αιθουσών και σημειώνουν:
«Πέρασαν 16 χρόνια από τότε που το ΕΕΕΕΚ εγκαταστάθηκε σε κοντέινερ στο Βαθροβούνι κι ακόμα οι εκάστοτε κυβερνώντες δεν έχουν φροντίσει να δημιουργηθεί μια μόνιμη δομή για τα παιδιά μας.
Ακόμα και η προσωρινή μεταστέγαση στο τάγμα πεζοναυτών (πάλι σε λυόμενα) παρότι έχει αποφασιστεί εδώ και τρία χρόνια προχωρά με ρυθμό χελώνας.
Έχουμε χορτάσει υποσχέσεις και δικαιολογίες. Καταλαβαίνουμε ότι είμαστε λίγοι αριθμητικά και ότι οι ανάγκες των παιδιών μας για εκπαίδευση δεν αποτελούν προτεραιότητά τους, γι’ αυτό και ζητάμε τη συμπαράσταση όλων στον αγώνα που κάνουμε προκειμένου να γίνει άμεσα χωρίς άλλες καθυστερήσεις η προσωρινή εγκατάσταση και να ξεκινήσει η διαδικασία για τη δημιουργία νέας μόνιμης δομής».
Στην κινητοποίηση του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων ΕΕΕΕΚ Χαλκίδας συμμετείχαν, εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους, αντιπροσωπεία της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Ευβοίας, της ΕΛΜΕ Εύβοιας, καθώς και εκλεγμένοι με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας και στο Δημοτικό Συμβούλιο Χαλκίδας.
Σε δήλωσή της σχετικά με την κατάσταση στο ΕΕΕΕΚ Χαλκίδας και την κοροϊδία σε βάρος μαθητών και εκπαιδευτικών, η Γρανέτα Τσιβίκα, δημοτική σύμβουλος Χαλκιδέων με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», αναφέρει:
«Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στον αγώνα του Συλλόγου Γονέων των παιδιών που φοιτούν στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) για σύγχρονη και ασφαλή σχολική στέγη για τα παιδιά τους.
Κατανοούμε τη δίκαιη αγανάκτησή τους για την άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο χώρος που αποτελεί τη βασική υποδομή εκπαίδευσης των παιδιών τους, καθώς και την αντίδρασή τους στον εμπαιγμό δημοτικής και περιφερειακής αρχής που ενώ κάνουν φιέστες για παιδιά ΑμεΑ, δεν τους έχουν εξασφαλίσει καν σχολική στέγη.
Η Ειδική Αγωγή αποτελεί χαρακτηριστική έκφραση της απαξίωσης και υποχρηματοδότησης δομών κοινωνικής πρόνοιας ως αποτέλεσμα της πολιτικής κόστους – οφέλους με ευθύνη κυβερνήσεων και Τοπικής Διοίκησης.
Η ακαταλληλότητα των σχολικών υποδομών όπως τα κοντέινερ που στεγάζονται οι μαθητές των ΕΕΕΕΚ, οι ελλείψεις στο αναγκαίο εξειδικευμένο προσωπικό, τα προβλήματα στις μετακινήσεις στο Ειδικό Νηπιαγωγείο στο Μπούρτζι και στο Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο (ΕΝΕΕΓΥΛ) στη Ριτσώνα, έρχονται να συμπληρώσουν την απουσία δημόσιων Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης, όπως και δομών μέριμνας και πρόνοιας για όταν αυτά τα παιδιά ενηλικιωθούν και χρειαστεί να αυτονομηθούν και να ζήσουν χωρίς τους γονείς τους.
Η ολόπλευρη αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής είναι αναγκαία και εφικτή με αποκλειστική ευθύνη του κράτους και της Τοπικής Διοίκησης. Δεν μπορεί όλο το βάρος να πέφτει στις οικογένειες των ΑμεΑ και στην ατομική ευθύνη.
Σήμερα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες που παρέχει η ύπαρξη έμπειρου εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού, η παιδαγωγική και η ιατρική που έχουν κάνει άλματα στην αντιμετώπιση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρίες, η ανάπτυξη της τεχνολογίας, ώστε τα παιδιά ΑμεΑ να καταφέρνουν με επιτυχία να εντάσσονται στην κοινωνία και να ζουν τη ζωή τους όσο πιο όμορφα μπορούν».
